ΣΠΗΛΑΙΑ

ΣΠΗΛΑΙΑ
Ως σπήλαιο ορίζεται οποιαδήποτε φυσική κοιλότητα στο εσωτερικό της γης, στην οποία μπορεί να έχει πρόσβαση ο άνθρωπος. Σε αντίθετη περίπτωση, κατά την οποία δεν υπάρχει πρόσβαση για τον άνθρωπο, γίνεται λόγος για έγκοιλο.

Έκθεση του σχεδίου προγράμματος

ΣΧΕΔΙΟ ΥΠΟΒΟΛΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ
ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑΣ
ΑΓΩΓΗΣ ΣΤΑΔΙΟΔΡΟΜΙΑΣ

ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
x
ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ

ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΩΝ ΘΕΜΑΤΩΝ


                                                                                                            Ημερομηνία   20/11/2015
                                                                                                                  Αριθ. Πρωτ.   663
Σχ. Έτος: 2015-2016
ΣΧΟΛΙΚΗ ΜΟΝΑΔΑ  :        14o Γυμνάσιο Λάρισας                                                                      
Δ/ΝΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ: Λάρισας      ΓΡΑΦΕΙΟ: Σχολικών Δραστηριοτήτων
ΤΗΛ.:  2410285851      ΔΗΜΟΣ / ΠΕΡΙΟΧΗ ΣΧΟΛΕΙΟΥ: Λαρισαίων/ Αγίων Σαράντα μαρτύρων
FAX:  2410284921                                                            Email :    mail@14gym-laris.lar.sch.gr
ΑΡΙΘΜΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΧΟΛΕΙΟΥ:  4                                   ΑΡΙΘΜΟΣ ΜΑΘΗΤΩΝ ΣΧΟΛΕΙΟΥ:
ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ  ΔΙΕΥΘΥΝΤΗ: Παύλου Νικόλαος    ΠΕ 01

Ο ΤΙΤΛΟΣ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΜΑΣ:
Ο κόσμος των σπηλαίων. Τα σπήλαια του τόπου μας.

ΕΝΤΑΣΣΕΤΑΙ ΣΤΗ ΘΕΜΑΤΟΛΟΓΙΑ:
1) Γεωλογικά μνημεία και μνημεία της φύσης.
2) Εναλλακτικός τουρισμός.
3)Περιβαλλοντικοί κίνδυνοι (Φυσικές καταστροφές και ανθρώπινη παρέμβαση)
4)Περιβάλλον και Μνημεία, Αρχαιολογικοί χώροι και ιστορικοί τόποι.
ΠΡΑΞΗ ΑΝΑΘΕΣΗΣ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΩΝ:
Αρ. Πράξης
Ημερομηνία

                39
   20 /11/2015

ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙ

ΜΟΝΟ ΠΡΩΙ
ΠΡΩΙ ΚΑΙ ΑΠΟΓΕΥΜΑ
ΜΟΝΟ ΑΠΟΓΕΥΜΑ

                              Χ



ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΠΟΥ ΑΝΑΛΑΜΒΑΝΕΙ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ (ΠΕ)
ΔΙΑΤΙΘΕΜΕΝΕΣ ΩΡΕΣ ΓΙΑ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΣΕ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΑ ΕΤΗ (ΝΑΙ/ΟΧΙ)
ΣΧΕΤΙΚΗ
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ
(ΦΟΡΕΑΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ)
ΩΡΕΣ
ΥΠΕΡΩΡΙΑΣ
ΩΡΕΣ ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΗΣ ΩΡΑΡΙΟΥ
Παπαϊωάννου Ελευθέριος
ΠΕ04.05

0
ΝΑΙ
ΚΠΕ Κισσάβου
26/1/2007-28/1/2007
ΚΠΕ Ελασσόνας-Κισσάβου
14/10/2015 και 30/10/2015-31/10/2015

                                                      ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΠΟΥ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΝ ΣΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
Βέρρου-Κατσαρού Γεωργία
ΠΕ04.01

0
NAI

Εμμανουήλ –Γιώτα Άννα
ΠΕ04.02

0
ΝΑΙ







                                                 
                                                      ΜΑΘΗΤΕΣ ΠΟΥ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΝ ΣΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
ΣΥΝΟΛΟ ΜΑΘΗΤΩΝ ΤΗΣ ΟΜΑΔΑΣ :  33          ΑΓΟΡΙΑ: 14    ΚΟΡΙΤΣΙΑ:  19
ΑΜΙΓΕΣ ΤΜΗΜΑ:

ΜΕΙΚΤΗ ΟΜΑΔΑ:
    Χ
Συνάντηση ομάδας:
ΗΜΕΡΑ:
ΩΡΑ:
ΤΟΠΟΣ:
Τρίτη
14:00
Λάρισα (εντός σχολείου)
ΥΠΑΡΧΕΙ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΡΧΕΙΟ ΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ; ΝΑΙ / ΟΧΙ (Αν όχι δημιουργήστε ένα εφέτος) ΟΧΙ
                                                                   
                                                                             ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ

A.      ΥΠΟΘΕΜΑΤΑ (ΠΟΙΕΣ ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ-ΟΨΕΙΣ ΤΟΥ ΘΕΜΑΤΟΣ ΘΑ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΤΕ) :
Η περιβαλλοντική διάσταση του θέματος έχει να κάνει με τις ανθρώπινες παρεμβάσεις στα σπήλαια.
Η κοινωνική διάσταση του θέματος έχει να κάνει με τις οικονομικές συνέπειες από την τουριστική εκμετάλλευση των σπηλαίων.
Η τοπική διάσταση του θέματος έχει να κάνει με την γεωλογική  γνώση και την ανάδειξη-χαρτογράφηση των σπηλαίων του τόπου μας.
Η ιστορική διάσταση έχει να κάνει με την γνώση της τοπικής ιστορίας των περιοχών γύρω και μέσα από τα υπάρχοντα σπήλαια.
Η πολιτιστική διάσταση έχει να κάνει με την τους μύθους του τόπου μας και την γνώση παλαιότερων ιδιαίτερων πολιτισμών από την προϊστορία μέχρι σήμερα.


Β. ΠΟΙΟΥΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟΥΣ ΣΤΟΧΟΥΣ ΒΑΛΑΤΕ; (γράψτε συνοπτικά τους πιο σημαντικούς)
Οι γνωστικοί στόχοι είναι:
Ø  Να μάθουν για την ύπαρξη περιοχών με σπηλιές στην ευρύτερη περιοχή της Λάρισας.
Ø  Να μάθουν λεπτομέρειες για την ανθρώπινη παρέμβαση στα σπήλαια.
Ø  Να μάθουν να ερευνούν και να ψάχνουν πληροφορίες και την χρήση του διαδικτύου.
Ø  Να μπορούν να διαχειριστούν και να αναπτύξουν το δικό τους διαδικτυακό blog.
Ø  Να μάθουν διάφορα θέματα σπηλαιολογίας(γεωλογία-φυσική-χημεία-αρχαιολογία)
Ø  Να κάνουν προτάσεις για την ανάδειξη αυτών των περιοχών τουριστικά.
Ø  Να συνδέσουν τα σπήλαια με παραδόσεις, μύθους και άλλα πολιτιστικά στοιχεία(τραγούδια)
Ø  Να πληροφορηθούν και να βιώσουν το περιβάλλον αυτών των περιοχών.
Οι Συναισθηματικοί στόχοι είναι:
Ø  Ανάπτυξη οικολογικής συνείδησης.
Ø  Ευαισθητοποίηση σε θέματα που αφορούν την διατήρηση μνημείων της φύσης.
Ø  Υιοθεσία υπεύθυνης στάσης, συμμετοχικής συμπεριφοράς και δράσης για την επίλυση προβλημάτων.
Ø  Σύσφιξη των διαπροσωπικών σχέσεων μαθητών και μαθητών – εκπαιδευτικών.
Ø  Συνειδητοποίηση των θετικών αποτελεσμάτων της ομαδικής εργασίας και της ανταλλαγής ιδεών.
Οι ψυχοκινητικοί στόχοι είναι:
Ø  Άσκηση και παρατήρηση του περιβάλλοντος.
Ø  Ανάπτυξη δεξιοτήτων στη χρήση H/Y.
Ø  Να παρατηρήσουν, να φωτογραφήσουν-βιντεοσκοπήσουν και να κρατήσουν σημειώσεις στη μελέτη πεδίου.








Γ. ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ – ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΕΣ ΜΕ ΑΛΛΟΥΣ ΦΟΡΕΙΣ:
Η παιδαγωγική προσέγγιση είναι μαθητοκεντρική, σύμφωνα με την οποία η γνώση συνδέεται με τις εμπειρίες και τα ενδιαφέροντα των μαθητών και στην οποία ο μαθητής έχει ενεργητικό ρόλο, γίνεται ερευνητής που αναζητά πληροφορίες από μια πληθώρα πηγών, κυρίως από το διαδίκτυο, και σταδιακά οικοδομεί την γνώση.
Η μεθοδολογική προσέγγιση είναι τέτοια που οδηγεί στους μαθητές να αντιληφθούν την σημασία της κατανόησης του περιβάλλοντος ως ολότητας, μέσω της εποικοδομητικής προσέγγισης της γνώσης, της συνεργατικής μάθησης, της διαθεματικότητας, της καλλιέργειας αξιών και της κριτικής σκέψης.
Η μέθοδος project είναι μία ομαδική διδασκαλία και εργασία όπου μαζί μαθητές και εκπαιδευτικοί επιλέγουν το θέμα-προβληματισμό, τους στόχους και σχεδιάζουν το πρόγραμμα, τις δράσεις τις επισκέψεις πεδίου και συγκεντρώνουν τα συμπεράσματα. Απαραίτητη είναι η ανατροφοδοτική ανασκόπηση και συζήτηση των μελών της ομάδας  ανά τακτικά χρονικά διαστήματα και τέλος η προβολή-παρουσίαση της εργασίας.

Θα συνεργαστούμε με το Κ.Ε.Π. Περτουλίου-Τρικκαίων για την εκπαιδευτική εκδρομή στο σπήλαιο της Θεόπετρας και την ξενάγηση της γύρω περιοχής .
Επίσης θα συνεργαστούμε με την εταιρεία Σπηλαιολογικών ερευνών Θεσσαλίας "ΧΕΙΡΩΝ"


Δ. ΠΕΔΙΑ ΣΥΝΔΕΣΗΣ ΜΕ ΤΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΣΠΟΥΔΩΝ ΤΩΝ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΩΝ ΓΝΩΣΤΙΚΩΝ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΩΝ
Το πρόγραμμα θα συνδεθεί πολλές φορές με τα μαθήματα της πληροφορικής ,ιστορίας, αρχαιολογίας,  γεωλογίας-γεωγραφίας, , νεοελληνικής γλώσσας, φυσικής , χημείας και βιολογίας.


Ε. ΚΑΤΑΓΡΑΨΤΕ ΣΥΝΟΠΤΙΚΑ ΤΗΝ ΧΡΟΝΙΚΗ ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΣΑΣ
ΚΑΤΑ ΤΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ (20- 25 ΔΙΩΡΑ)
Η χρονική εξέλιξη του προγράμματος
( διερεύνηση θέματος, επεξεργασία, υλοποίηση δράσεων, επισκέψεων, παρουσίαση κλπ)
1ος
ΜΗΝΑΣ
§  Δεκέμβριος 2015                      Οργάνωση της ομάδας και της θεματολογίας.
                              
2ος ΜΗΝΑΣ
§  Ιανουάριος 2016                     Αναζήτηση πληροφοριών. Συζητήσεις και                     
                                                                     προβληματισμοί πάνω στα επιμέρους θέματα.
3ος ΜΗΝΑΣ
§  Φεβρουάριος 2016                 Παρουσίαση εργασιών, συζήτηση και 
                                                   ανατροφοδότηση.
                                                   Εκπαιδευτική εκδρομή στο σπήλαιο                         
                                                        Αλιστράτης στην περιοχή Σερρών.
4ος ΜΗΝΑΣ
§  Μάρτιος 2016                         Εκδρομή στην περιοχή Καλαμπάκας,
                                                   επίσκεψη στο ΚΠΕ Περτουλίου και
                                                   πραγματοποίηση εκπαιδευτικού προγράμματος                           
                                                   του ΚΠΕ στο σπήλαιο της Θεόπετρας.


5ος ΜΗΝΑΣ
§  Απρίλιος 2016                          Παρουσίαση ολόκληρης της εργασίας, των
                                                    συμπερασμάτων και του  blog.
                                                    http://spilealarisas.blogspot.gr
                                                                                                                                                                                 
                                                    
Αριθμός προβλεπόμενων επισκέψεων  :    2.                                      
ΠΡΟΣΟΧΗ: Για την έγκριση του προγράμματος μαζί με το έντυπο υποβάλλονται και
1. Κατάλογος  με το ονοματεπώνυμο των μαθητών της ομάδας, την τάξη και το τμήμα τους.
2. Αντίγραφο της πράξης του συλλόγου

                  ΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ                                                      Ο ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ
           Παπαϊωάννου Ελευθέριος                                                   Παύλου Νικόλαος
         
           Βέρρου- Κατσαρού Γεωργία
          

          Εμμανουήλ-Γιώτα Άννα

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου